نسل اول نیسان قشقایی از سال 2006 تا 2013 تولید شد. جایگزین این خودرو هماکنون 5 ساله بوده و طبیعی است که ژاپنیها به فکر توسعه جانشین این خودرو افتادهاند. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود سومین نسل نیسان قشقایی در سال 2020 وارد نمایندگیهای فروش میشود؛ و جدای از تغییرات واضح طراحی، ظاهراً قشقایی جدید دارای قوای محرکه الکتریکی شده هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهد شد. باور بر این است معماری جدید قشقایی نسخه بازنگری شده از e-Power کنونی نیسان از یک پیشرانه احتراق داخلی که به عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را تغذیه میکند تشکیل شده و این پیشرانه سپس قدرت موردنیاز را به پیشرانه الکتریکی میفرستد تا چرخها به حرکت درآیند.
گفته شده نیسان میتواند از دانش میتسوبیشی در این زمینه سود ببرد. این برند که هماکنون در اختیار نیسان است اوت لندر PHEV را عرضه میکند که با تستهای آلایندگی جدید در هر کیلومتر زیر 50 گرم دیاکسید کربن تولید میکند بنابراین قشقایی پلاگین هیبریدی هم میتواند نتایج مشابهی ارائه کند. از طرف دیگر نیسان جاهطلبیهایی هم برای تولید شاسیبلندی الکتریکی دارد اما این شاسیبلند نسل بعدی قشقایی نخواهد بود زیرا هزینههای تحقیق و توسعه چنین خودرویی بالاست. بجای آن نیسان شاسیبلند کامپکت الکتریکی جدیدی عرضه خواهد کرد تا به جنگ رقبا برود.