9 ویژگی نیسان پت فایندر 2017

نیسان پت‌فایندر به‌روز شده به تازگی معرفی شد و به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در آن باعث شده تا این کراس اوور سه ردیفه ایمن‌تر، قدرتمندتر و خشن‌تر از مدل قبلی خود باشد. درحالی‌که بازطراحی کاملی رخ نداده اما این خودرو کارایی بیشتر و تکنولوژی بالاتر را برای رقابتی بودن در برابر رقبای کلیدی‌ای چون هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر و فورد اکسپلورر دریافت کرده است.

در اینجا 9 ویژگی چشمگیر نیسان پت‌فایندر 2017 را که در سپتامبر 2016 عرضه می‌شود ذکر نموده‌ایم.

بله پیشرانه‌ی VQ هنوز هم نفس می‌کشد
درست دیده‌اید، پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری VQ35 هنوز هم وجود دارد اما در آن 56 درصد قطعات جدید هستند. به عنوان نتیجه این پیشرانه به لطف تزریق مستقیم، منیفولد و پیستون جدید و نسبت تراکم افزایش یافته هم‌اکنون قدرت 284 اسب بخاری و گشتاور 351 نیوتون متری دارد. به خاطر استفاده از بلوک آلومینیومی، این پیشرانه سبک‌تر نیز شده است.

قدرت بیشتر، مصرف سوخت مشابه با مدل قبل
علیرغم اینکه قدرت و گشتاور پیشرانه افزایش یافته اما انتظار نداریم که این خودرو پرمصرف‌تر باشد. در حقیقت نیسان می‌گوید که مصرف سوخت این مدل مشابه مدل قبلی با قدرت کمتر خواهد بود.

سیستم تعلیق و فرمان ارتقا یافته به منظور بهبود دینامیک رانندگی
به منظور تلاش برای بهبود هندلینگ پت‌فایندر، نیسان همچنین سیستم تعلیق خودرو را مورد بازنگری قرار داده است. جذب کننده‌های شوک جلو و عقب هم‌اکنون سفت‌تر هستند. فنرهای ارتجاعی در جلو نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای پاسخگوتر شدن فرمان، نسبت آن 11 درصد افزایش یافته است.

فعلاً نسخه‌ی هیبریدی وجود ندارد
وقتی درباره‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی هیبریدی سؤال کردیم نیسان گفت که برنامه‌ای برای عرضه‌ی این مدل در زمان حاضر ندارد. برخلاف وجود مورانوی هیبریدی و بازگشت اینفینیتی QX80 هیبریدی، پت‌فایندر در آینده‌ی نزدیک فاقد نسخه‌ی هیبریدی خواهد بود. پت‌فایندر هیبرید تنها برای دوره‌ای کوتاه با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری سوپرشارژردار به همراه پیشرانه‌ای الکتریکی و مجموع قدرت 250 اسب بخار فروخته شده است.

برای جلوگیری از تصادفات تکنولوژی‌های بیشتری وجود دارد
تجهیزات ایمنی اضافه شده به این خودرو عبارت‌اند از ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و تشخیص اشیای محرک. این تجهیزات که زمانی در اینفینیتی QX60 هم به چشم می‌خوردند شما را افتادن در دردسر نجات می‌دهند.

سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته
جدیدترین نسخه‌ی NissanConnect در پت‌فایندر 2017 بکار گرفته شده و صفحه لمسی نیز نسبت به نسخه‌ی قبلی با 1 اینچ افزایش ابعاد 8 اینچی پیدا کرده است. عملکردهای ارتباطی نظیر SiriusXM ترافیک و Travel Link به همراه ناوبری نیز در نظر گرفته شده‌اند. هرچند به‌طور عجیبی اپل کارپلی و اندروید اتو در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو وجود ندارند.

گیربکس CVT جدید بوده و هنوز هم تنها گزینه‌ی در دسترس است
سومین نسل گیربکس CVT نیسان که اولین بار در ماکسیما 2016 دیده شد در این خودرو بکار رفته است. همانند ماکسیما، این گیربکس دارای کنترل D-Step نیسان است که احساسی شبیه به گیربکس‌های مرسوم را ایجاد می‌کند.

ارتفاع کف خودرو از سطح زمین 17.7 سانتی‌متر است
انتظار نداشته باشید که این خودرو همانند مدل قبلی خود از هر مکانی عبور کند زیرا ارتفاع کف خودرو از سطح زمین تنها 17.7 سانتی‌متر است و زیر بندی درستی برای انجام این کارها ندارد. بجای آن، کراس اوور نیسان می‌تواند با آرامش خانواده را از میان برف و باران به خانه برساند.

ظاهر تهاجمی‌تر
پت‌فایندر 2017 نمای جلوی جدیدی دارد. چراغ‌های جلوی خودرو تغییر شکل یافته است. این ماشین همچنین دربردارنده‌ی جلوپنجره‌ی V شکل نیسان بوده که بیشتر روی عریض‌تر بودن خودرو تأکید دارد.

Check Also

معرفی نیسان روگ 2017

نسل نخست نیسان روگ برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد. این نسل ظاهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان