YourMechanic از دادههای وسیع خود استفاده کرده تا برندها و مدلهایی را که کمترین و بیشترین هزینهی نگهداری را در طی یک دورهی 10 ساله به خریدار تحمیل میکنند معرفی نماید. مطمئنیم که شما تجربهای از این دست داشتهاید که یکی از اعضای خانواده و یا دوستان دربارهی هزینههای بالای یک برند خاص به شما هشدار دادهاند؛ اما کدام خودروها هزینههای نگهداری بالایی دارند؟
طبق دادههای YourMechanic، ده مدل خودرویی که پرهزینهترین هستند همگی هزینههای بیش از 10 هزار دلاری دارند. با هم نگاهی به 10 خودروی پرهزینه میاندازیم. به یاد داشته باشید که دادههای استفاده شده مربوط به خودروهایی است که حداقل 10 سال از عمرشان میگذرد بنابراین از آن زمان تا به حال شاید بهبودهایی را به خود دیده باشند.
سوبارو فارستر
فارستر با هزینهی نگهداری 12200 دلاری در طی 10 سال در رتبهی دهم ایستاده است. YourMechanic همچنین 30 برند را بر اساس هزینههای متوسط نگهداری همهی مدلهای ساخته شده رتبهبندی کرده که سوبارو با هزینهی 8200 دلاری 10 ساله در رتبهی نوزدهم قرار گرفته است.
مزدا 6
با هزینهی 12700 دلاری در 10 سال، مزدا 6 در رتبهی نهم قرار دارد. این خودروساز ژاپنی با هزینهی نگهداری متوسط 7500 دلاری در جایگاه بیست و چهارم جا خوش کرده است.
آئودی A4 کواترو
این خودرو با هزینهی نگهداری 10 سالهی 12800 دلاری در ردهی هشتم قرار دارد. تعجبی ندارد که این خودروساز آلمانی با هزینههای نگهداری 12400 دلاری متوسط برای همهی مدلها در ردهبندی کلی در جایگاه پنجم جای دارد.
رم 1500
رم 1500 تنها پیکاپ در میان 20 خودرو با بیشترین هزینهها است و در دورهای 10 ساله 13300 دلار هزینه به مالک تحمیل میکند. YourMechanic رم را بهطور جداگانه در ردهبندی منظور نکرده اما احتمالاً این مورد با دوج در یک گروه قرار دارد که با هزینهی 10600 دلاری در ردهبندی کلی مکان دهم را به خود اختصاص داده است.
دوج گرند کاروان
گرند کاروان شاید الآن دیگر بازنشسته و کرایسلر پاسیفیا جایگزین آن شده است. گرند کاروان در دورهای 10 ساله هزینهی نگهداری 14500 دلاری دارد.
شورلت کوبالت
کوبالت دیگر ساخته نمیشود اما به این معنی نیست که مالکان کوبالت هزینهی نگهداری 14500 دلاری را برای نگهداری آن نمیپردازند. شورلت به عنوان یک برند در میانهی ردهبندی و در جایگاه پانزدهم با هزینهی 8800 دلاری قرار گرفته است.
مرسدس بنز E350
همانند آئودی A4 کواترو، خودروهای لوکس آلمانی به داشتن هزینههای نگهداری زیاد معروف هستند. در این مورد، مرسدس بنز E350 با هزینهی نگهداری 14700 دلاری در 10 سال دیده میشود. در ردهبندی کلی مرسدس بنز با هزینهی 12900 دلاری در ردهی دوم پرهزینهها قرار دارد.
نیسان مورانو
شاید دیدن مورانو در این جایگاه اندکی تعجبآور باشد و ممکن است که این مورد به مدلهای اولیهی مورانو مربوط شود اما مالکان این خودرو هنوز هم هزینهی 14700 دلاری را در طی دورهای 10 ساله برای نگهداری خودرو میپردازند. نیسان در ردهبندی کلی با هزینهی 7600 دلاری در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.
بامو 328i
آیا همهی آن تبلیغاتی را که بامو ادعا میکند هزینههای کمتری را نسبت به رقبای هموطن دارد دیدهاید؟ ما نمیگوییم که آنها دروغ هستند اما YourMechanic بامو 328i را با هزینهی نگهداری 10 سالهی 15600 دلاری در ردهی دوم جای داده است. حتی این خودروساز با هزینههای متوسط 17800 دلاری در ردهی اول پرهزینهها قرار دارد و اختلاف آن با مرسدس بنز رده دومی 4900 دلار است.
کرایسلر سبرینگ
پرهزینهترین خودرو برای نگهداری در 10 سال کرایلسر سبرینگ است. شاید همین امر نشان میدهد که این خودرو چرا دیگر تولید نمیشود. هزینههای نگهداری این خودرو 17100 دلار است. برای دید کلی بهتر است بدانید که قیمت خودرو در زمان ارائه 22 هزار دلار بوده است. کرایسلر کار خود را در مکان نهم و با هزینهی 10600 دلاری به پایان رسانده است.