نیسان ترا

نیسان بین سال‌های 1999 تا 2015 اس‌ یو وی میان سایزی بنام اکسترا را در دو نسل تولید می‌کرد. این خودرو بر روی پلت‌فرم پیکاپ ناوارا ساخته شده بود و ساختاری بدنه روی شاسی داشت. اکسترا خودرویی جهانی بود و در بازارهای مختلفی ازجمله ایالات‌متحده عرضه می‌گردید. همچنین نسل اول این ماشین در چین هم با نام پالادین تولید و عرضه می‌شد. همین مدل مقطعی در کشورمان هم با نام رونیز توسط پارس‌خودرو عرضه گردید؛ اما نیسان در سال 2015 به تولید اکسترا بدون معرفی جایگزین مستقیم پایان داد. حدود دو سال بعد اما خبر رسید که سازندهٔ ژاپنی قصد دارد اس‌یووی جدیدی را بر اساس پلت‌فرم ناوارا و به‌عنوان جایگزینی برای اکسترا تولید کند. سپس نهایتاً اوایل سال جاری پس از انتشار چند تصویر غیررسمی، نیسان به‌صورت آنلاین این اس‌یووی جدید که ترا نام گرفته بود را رونمایی کرد و به‌تازگی آن‌را رسماً در نمایشگاه پکن معرفی نموده و به نمایش عمومی درآورده است. همان‌طور که گفته شد، ترا هم مانند اکسترا بر روی پلت‌فرم پیکاپ ناوارا ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد. همچنین ترا در ظاهر هم وابستگی خود به ناوارا را نشان می‌دهد به‌نحوی‌که در نمای جلویی کاملاً با برادر پیکاپش یکسان است؛ اما این اس‌یووی جدید برخلاف سلفش خودرویی جهانی نخواهد بود چراکه ابتدا در بازار چین و سپس صرفاً در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد. نیسان فعلاً برای ترا تنها یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی را ارائه کرده است. این موتور که از پیکاپ ناوارا گرفته شده، 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. ترا در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل سفارش است. این اس‌یووی ژاپنی اما برخلاف پاجرو اسپرت صرفاً به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود و امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم برای آن وجود ندارد.

همچنین ببینید

بررسی نیسان 370Z

نیسان 370Z خودرویی خاص بوده و بی‌شک یکی از نمادین‌ترین خودروهای این صنعت محسوب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان