در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر امسال نیسان ون جدیدی را با نام NV300 معرفی کرد که جایگزین مدل قدیمی Primastar شده و در بین LCVهای حال حاضر نیسان، بزرگتر از NV200 و کوچکتر از NV400 میباشد؛ اما اگر چهرهٔ ون جدید نیسان برای شما آشنا است اشتباه نمیکنید زیرا این ون با سرمایهگذاری مشترک دو شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز و رنو-نیسان در فرانسه و انگلستان ساخته میشود؛ بنابراین اساساً ون جدید نیسان NV300 کاملاً با ونهای اوپل/واکسهال ویوارو، رنو ترافیک و فیات Talento یکسان است.
غیر از برندهای دیگری که ذکر شدند، نیسان NV300 هم در مدلهای مختلفی ساخته خواهد شد که عبارتاند از پانل ون در چهار اندازهٔ مختلف (پانل ون به ون مخصوص حمل بار گفته میشود که فاقد صندلیهای عقب و پنجرههای جانبی عقب است)، ون ششنفره در دو سایز مختلف، ون مسافربری 9 نفره در دو نوع مختلف و درنهایت بهصورت شاسی برای تبدیل به کاربریهای دیگری مانند موتور هوم؛ بنابراین این LCV میان سایز نیازهای هر خریداری را پوشش خواهد داد.
نسخهٔ پایهٔ پانل ون NV300 توانایی حمل بارهایی با طول تا 3.75 متر دارد درحالیکه سطح تجهیزات و طراحی داخلی آنهم بار دیگر همهکاره بودن NV300 را ثابت میکند. در این ون از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect استفاده شده است که درواقع همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داچیا است. البته این سیستم برای مقاصد اقتصادی و همهکاره، کارکردی کاملاً خوبی دارد. در قسمتهایی چون فرمان، صفحه آمپر و کنترلرهای صوتی NV300 نیز تا حد زیادی از رنو کلیو الهام گرفته شده است.
برای این ون جدید فقط یک پیشرانهٔ دیزل 1.6 لیتری در نظر گرفته شده است اما این موتور با چهار سطح قدرت مختلف ارائه خواهد شد. دو نمونهٔ آنها مجهز به یک توربوشارژر با قدرتهای 95 و 120 اسب بخار و دو نمونهٔ دیگر مجهز به دو توربوشارژر و با قدرتهای 125 و 145 اسب بخار خواهند بود. تمامی این موتورها با یک گیربکس 6 سرعته مشابه گیربکس محصولات رده پایین رنو و داچیا عرضه میگردند درحالیکه مصرف سوخت آن در نمونهٔ ون مسافربری معادل 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. از رقبای این LCV جدید میتوان به فولکسواگن ترنسپورتر، هیوندای iLoad، سیتروئن Spacetourer، فورد ترانزیت کاستوم و مرسدس بنز ویتو اشاره کرد.