خودروهای دیفرانسیل جلوی با بیش از300 اسب بخار قدرت
همیشه عادت داریم خودروهای قدرتمند را بهصورت دیفرانسیل ببینیم ولی خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی هم وجود دارند که اتفاقاً رانندگی با آنها بسیار هم سرگرمکننده است. البته خودروهای دیفرانسیل عقب درزمینهٔ قدرتِ بالا محدودیت چندانی ندارند بهطوریکه این خودروها در حال حاضر از 350 اسب بخار تا 707 اسب بخار در مدلهای چارجر و چلنجر هلکت دوج قدرت دارند.
اما خودروهای دیفرانسیل جلو درزمینهٔ قدرتِ بالا با محدودیتهایی مواجه هستند. بااینحال هماکنون و در سال 2016 خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی تولید میشوند که ممکن است از دانستن قدرت آنها شگفتزده شوید! بنابراین در ادامه به معرفی قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا پرداختهایم. البته در حال حاضر کراس اوورهای قدرتمند زیادی هم بهصورت دیفرانسیل جلو در بازار عرضه میشوند ولی ما تصمیم گرفتیم در این لیست فقط خودروهای سواری سدان و هاچبک را معرفی کنیم.
10- نیسان ماکسیما، 300 اسب بخار
نیسان نسل جدید سدان بزرگ و لوکس خود را با پیشرانهای قدرتمند راهی میدان کرده است. در زیر کاپوت ماکسیما 2016 یک موتور 3.5 لیتری V6 قرارگرفته که 300 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور دارد. البته خودروهای دیفرانسیل جلوی قویتری از ماکسیما هم وجود دارد و به همین خاطر ماکسیما در انتهای لیست قرار گرفت.
9- ولوو S60 T6 Drive-E، 302 اسب بخار
هرچند ولوو تاریخچهای غنی از ایمنی در محصولات خود دارد اما این خودروساز سوئدی چند سالی است که لوکس بودن را نیز در محصولاتش جدی گرفته است. یکی از این خودروها، سدان S60 T6 Drive-E است که مجهز به یک پیشرانهٔ 4 سیلندر 2 لیتری شده است. این موتور از هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده میکند و به همین دلیل قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است.
8- لینکلن MKS، 304 اسب بخار
سدان MKS مجهز به پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 با 304 اسب بخار قدرت و 378 نیوتن متر گشتاور است که در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است؛ اما اگر میخواهید سامانهٔ چهارچرخ محرک را بهصورت استاندارد و پایه داشته باشید باید نمونهٔ مجهز به موتور 3.5 لیتری V6 اکوبوست توئین توربو با 365 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور را سفارش دهید. پیشرانهٔ اکوبوست صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشود.
7- شورلت ایمپالا، 305 اسب بخار
سه خودروی شورلت ایمپالا، بیوک لاکراس و کادیلاک XTS، سدان های فول سایز دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز هستند که بر روی پلت فرم مشترکی ساختهشده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند. پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 این خودروها، در ایمپالا 305 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور دارد. البته شاید از اینکه ایمپالا دیفرانسیل جلو است تعجب کرده باشید اما اگر شکایتی در این رابطه دارید باید به شورلت اعلام کنید!
6- بیوک لاکراس، 305 اسب بخار
همانطور که در بالا اشاره شد، بیوک لاکراس از پلت فرم و موتور مشترکی با شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS استفاده میکند؛ بنابراین لاکراس هم مجهز به همان موتور 3.6 لیتری V6 با 305 اسب بخار قدرت شده است که در حالت استاندارد نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد. البته سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. لاکراس ازلحاظ لوکس بودن در بین ایمپالا و XTS قرار میگیرد.
5- هوندا سیویک تایپ R، 306 اسب بخار
تایپ R مدلی اسپرت و قدرتمند از نسخهٔ هاچبک هوندا سیویک است که مجهز به یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور شده است. این هاچبک آتشین توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در یک دور پیست نوربرگ رینگ را بنام خود ثبت کند.
4- فولکسواگن گلف S GTI Clubsport، 306 اسب بخار
Clubsport S نسخهٔ ویژهای از گلف GTI است که حتی قدرت بیشتری از پرچمدار خانوادهٔ گلف یعنی گلف R دارد. GTI Clubsport S مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری با 306 اسب بخار قدرت است؛ اما درحالیکه گلف R چهارچرخ محرک است، در GTI Clubsport S نیرو فقط به چرخهای جلو انتقال میابد. این هاچبک اسپرت توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را از هوندا سیویک تایپ R گرفته و بنام خود ثبت کند.
3- آکورا RLX، 310 اسب بخار
سدان لوکس و پرچمدار آکورا یعنی RLX، یکی دیگر از خودروهای دیفرانسیل جلوی تعجبآور است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 310 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. البته آکورا و در رأس آن هوندا به ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو شهرت دارند.
2- کادیلاک XTS، 320 اسب بخار
باوجود مدلهای جذاب و هیجانانگیز دیفرانسیل عقبی چون ATS-V و CTS-V در سبد محصولات کادیلاک، XTS مسلماً خستهکنندهترین خودروی ساخت کادیلاک خواهد بود. این خودرو مجهز به همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 مشترک با ایمپالا و لاکراس است که البته قدرت آن در اینجا به 320 اسب بخار و گشتاورش به 370 نیوتن متر افزایشیافته است. هرچند برای XTS سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است اما این خودرو آخرین بازماندهٔ نسل خودروهای دیفرانسیل جلوی کادیلاک است.
1- لینکلن MKZ، 350 اسب بخار
و درنهایت میرسیم به قدرتمندترین خودروی دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا. لینکلن MKZ فیس لیفت 2017 با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو قابل خریداری است که 350 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور داشته و بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود. البته اگر نسخهٔ چهارچرخ محرک آن را سفارش دهید قدرت پیشرانه به 400 اسب بخار افزایش خواهد یافت.