فیس‌ لیفت نیسان پث فایندر 2017

0
(0)

تولید نیسان پث فایندر در سال 1985 آغاز شد و تا نسل سوم که تا سال 2012 به تولید می‌رسید، یک SUV جان‌سخت و با توانایی‌های آفرود بالا محسوب می‌شد؛ اما با معرفی نسل چهارم در سال 2012، اوضاع تغییر کرده و پث فایندر تبدیل به یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه گردید. پث فایندر در این نسل از SUV بودن فاصله گرفته و بیشتر به یک کراس‌اوور خانوادگی شیک گرایش یافت. بااین‌حال بازار از این تغییر استقبال کرده و نسل چهارم پث فایندر با موفقیتی نسبی روبرو شد. حال نیسان در میانهٔ عمر نسل چهارم پث فایندر، آن را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. نیسان در این فیس‌لیفت تعدادی از اجزای کلیدی پث فایندر را مورد بهسازی قرار داده که این CUV هفت‌نفره را برای رانندگی روزانه مناسب‌تر می‌کند.

Nissan Pathfinder 2017 1 1024x768 فیس‌ لیفت نیسان پث فایندر 2017

به‌روزرسانی این خودرو با تجدیدنظر در قوای محرکهٔ آن شروع می‌شود. پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی پث فایندر هم‌اکنون به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که موجب افزایش 24 اسب بخاری قدرت و 25 نیوتن متری گشتاور شده و درنتیجه خروجی کلی موتور به 285 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور رسیده است. خودرو در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود درحالی‌که سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت آپشنال ارائه می‌گردد. مصرف سوخت پث فایندر 2017 بدون تغییر باقی‌مانده و با گیربکس استاندارد CVT در هر صد کیلومتر در شهر 11.7، در جاده 8.7 و به‌صورت ترکیبی 10.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند (در نسخهٔ دیفرانسیل جلو).

Nissan Pathfinder 2017 18 1024x768 فیس‌ لیفت نیسان پث فایندر 2017

قسمت‌های مکانیکی دیگری نیز در پث فایندر جدید مورد به‌روزرسانی قرارگرفته است. در حال حاضر کمک‌فنرهای جلو و عقب به ترتیب 11 و 7 درصد سخت‌تر شده، نرخ حرکت ارتجاعی فنرها 25 درصد افزایش‌یافته و در سیستم فرمان الکتریکی آن نیز تجدیدنظر شده و 11 درصد سریع‌تر از قبل شده است. همهٔ این موارد در کنار هم موجب بهبود سطح سواری و رانندگی پث فایندر شده است. در بحث تغییرات ظاهری نیز سپرهای جلو و عقب تغییر کرده، چراغ‌های جلو از نو طراحی‌شده، گرافیک داخلی چراغ‌های عقب دگرگون شده، جلوپنجره مورد تجدیدنظر قرارگرفته و خطوط نرم طراحی خودرو نیز کمی واضح‌تر از قبل شده است. در کل بهبود متوسطی در طراحی پث فایندر ایجادشده است اما طراحی آن هیجان خاصی نداشته و همچنان بسیار ساده و معمولی است.

Nissan Pathfinder 2017 7 1 1024x768 فیس‌ لیفت نیسان پث فایندر 2017

در داخل نیز تغییرات چندانی در طراحی و یا عملکرد خودرو اعمال نشده است. بااین‌وجود صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی به همراه آخرین ورژن نرم‌افزار اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که ناوبری در مدل‌های بالاتر وجود دارد. همچنین نیسان سیستم عالی EZ Flex خود را دست‌نخورده باقی گذاشته است که موجب می‌شود صندلی‌های ردیف دوم با شیب بیشتری به سمت جلو خم شوند و مسلماً این بهترین راه جهت تسهیل ورود و خروج به‌ردیف سوم صندلی‌ها محسوب می‌شود. بعلاوه در حال حاضر درِ صندوق بار با حرکت فعال برای پث فایندر ارائه‌شده است که مانند بسیاری از کراس‌اوورهای دیگر هنگامی‌که مالک پای خود را زیر سپر عقب می‌برد، درِ صندوق به‌راحتی و به‌صورت خودکار باز می‌شود.

Nissan Pathfinder 2017 8 1024x768 فیس‌ لیفت نیسان پث فایندر 2017

قیمت پث فایندر 2017 به‌زودی اعلام‌شده و فروش آن اوایل سال آینده آغاز خواهد شد؛ مانند قبل این کراس‌اوور سه ردیفه در مدل‌های S، SV، SL و Platinum عرضه‌شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک در تمامی مدل‌ها به‌صورت اختیاری قابل سفارش است. بااینکه در این فیس‌لیفت تغییرات اساسی و کاملی در پث فایندر ایجاد نشده اما نیسان با چند به‌روزرسانی در قسمت‌های مهم، به این CUV خود کمک کرده است که همچنان بتواند در بازار بسیار محبوب و به‌شدت رقابتی کراس‌اوورهای بزرگ باقی بماند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

حضور نیسان جوک اسنوموبیل در نمایشگاه توکیو!

0 (0) از پیکاپ ریزه‌میزه‌ی سوزوکی جیمنی گرفته تا خودروی مسابقه‌ای تویوتا سوپرا، به نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان