نیسان سلفی از سال 2000 تاکنون تولید میشود و تنها به فرم سدان جمعوجور خانوادگی در برخی بازارها عرضه شده که از جمله آنها میتوان به آمریکای شمالی اشاره کرد. این خودرو رابطه نزدیکی با دیگر محصول محبوب نیسان یعنی سنترا دارد. سومین نسل سلفی در سال 2012 عرضه شد و هماکنون آماده پذیرایی از قوای محرکه کاملاً الکتریکی میباشد. سلفی از پلتفرم نسل جدید لیف استفاده میکند. مهمترین موضوعی که درباره یک خودروی الکتریکی قابل ذکر است به محدوده حرکتی آن محدود میشود و نیسان سلفی نیز بر مبنای سیکل آزمایشی چینیها برد 338 کیلومتری دارد.
سلفی الکتریکی نه تنها پلتفرم خود را از لیف به عاریت گرفته بلکه استایل آن نیز مشابه برادر هاچبک خود بوده و برخی شاخصههای طراحی آن در سلفی به چشم میخورد. مجموعه باتری این خودرو زیر صندلیها قرار گرفته تا فضای جادارتری در کاین ایجاد شود. البته این برند ژاپنی هنوز تصاویری از کابین سلفی الکتریکی را منتشر نکرده است.
نیسان میگوید این سدان الکتریکی به لطف پلتفرم یک خودروی الکتریکی و تجهیز به صندلیهای گرم شونده و ارگونومیک بهترین فضای پای کلاس خود را دارد. رانندگان خواهند توانست موزیکها و ویدئوهای خود را از گوشی هوشمند به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بفرستند. سلفی الکتریکی در تاریخ نیسان به عنوان اولین محصول الکتریکی بازار چین ثبت میشود. این خودرو اواخر سال جاری در چین ساخته و عرضه میشوند و مشخصات کامل آن در زمان عرضه منتشر خواهد شد.
نیسان برنامههایی برای عرضه 20 محصول الکتریکی شده در 5 سال آینده دارد اما انتظار نداریم سلفی الکتریکی در سراسر جهان عرضه شود. ژاپنیها همچنین در نمایشگاه خودروی پکن 2018 از نسخه اصلاح شده کراس الکتریکی IMx Kuro کانسپت نیز رونمایی خواهند کرد. این خودرو قبلاً در ژنو به عموم مردم معرفی شده بود.