این رندرها نشان میدهد که جوک همچنان طراحی ساختارشکنانه و غیرمعمولی خواهد داشت
نسل نخست نیسان جوک در سال 2010 با طراحی عجیب و ساختارشکنانهای به بازار آمد. طراحی جوک بهگونهای بود که یا آن را میپسندیدید و یا از آن متنفر میشدید؛ اما علیرغم این موارد، جوک توانست به موفقیت و فروش بالایی دست یابد بهطوریکه تبدیل به دومین محصول پرفروش نیسان در بازار اروپا پس از قشقایی شد. بعلاوه نیسان جوک آغازگر کلاس کراس اوورهای کوچک بود و با محبوبیت بالای خود موجب ورود دیگر خودروسازان به این کلاس شد.
بهزودی سازندهٔ ژاپنی نسل دوم جوک را معرفی میکند و با توجه به رندرهایی که از آن منتشرشده به نظر میرسد این خودرو در نسل دوم، خطوط منحنی و طراحی گرد را کنار گذاشته و از خطوط تیز و شارپ استفاده خواهد کرد. طراحی نسل دوم جوک تحت تأثیر کانسپت Gripz شکل گرفته و در آن از زبان طراحی جدید نیسان که در مدلهای مورانو و ماکسیما شاهد آن هستیم استفاده شده است.
ویژگیهای اصلی طراحی جوک جدید عبارتاند از جلوپنجرهٔ V شکل (که در اکثر محصولات جدید این شرکت ژاپنی دیده میشود) که توسط چراغهای بزرگی احاطهشدهاند و دی لایت هایی که درون سپر قرارگرفتهاند. همانند نسل قبلی، چراغهای کوچکی نیز در بالای چراغهای اصلی و درروی کاپوت به چشم میخورند.
نسل آیندهٔ نیسان جوک بر روی پلت فرم CMF رنو-نیسان ساخته خواهد شد که خودروهای نیسان میکرا، رنو کلیو و کپچر و همچنین نسل آیندهٔ داچیا داستر بر روی آن ساختهشدهاند. جوک جدید بهاحتمالزیاد با طیف آشنایی از موتورهای بنزینی و دیزل به بازار خواهد آمد که ازجملهٔ آنها میتوان موتور 1.5 لیتری dCi با 110 اسب بخار قدرت را نام برد. اخیراً شایعاتی هم منتشرشده مبنی بر اینکه کراس اوور کوچک نیسان نسخهای هیبریدی نیز خواهد داشت که خروجی کلی موتور بنزینی و موتور الکتریکی آن 110 اسب بخار خواهد بود.
نیسان قصد دارد جوک جدید را به یکی از سردمداران تکنولوژی در کلاس خود تبدیل کند به همین دلیل آن را به مجموعهای از سیستمهای ایمنی بهصورت استاندارد مجهز کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به دوربین دید 360 درجه و سیستم ثبت اطلاعات رانندگی اشاره کرد.