نیسان GT-R از زمانی که عرضه شد انقلابی در خودروهای سوپراسپرت محسوب میشد. این خودرو از پیشرانهی تویین توربوی V6 و یک سیستم چهارچرخ محرک بسیار پیچیده بهرهمند است. با این وجود امروزه استفاده از سیستمهای توربوشارژر یا سوپرشارژر در خودروهای سریع و قدرتمند کاملا متداول شده است. همچنین خودروسازانی همانند بیامو که اسرار زیادی به تولید خودروهای دیفرانسل عقب داشتند، امروزه به سمت استفاده از سیستمهای چهارچرخ محرک روی آوردهاند که بارزترین مثال آن را میتوان بیامو M5 نسل جدید دانست که به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و حتی نسل آیندهی بیامو M3 نیز به گمان بسیاری به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد.
خودروی بعدی آکورا NSX هیبریدی است که از یک پیشرانهی تویینتوربو V6 استفاده میکند و بر خلاف نیسان GT-R که موتور آن در جلو است، در هوندا شاهد نصب موتور در پشت سر راننده هستیم و آکورا NSX یک خودروی موتوروسط به شمار میآید. این خودروی کوپه نیز از نوع هیبریدی است با این تفاوت که موتورهای برقی آن روی اکسلها سوار شدهاند و دیگر در میانهی مسیر انتقال نیرو بین پیشرانهی احتراق داخلی و چرخها قرار ندارند و از این نظر، آکورا NSX خودروی کاملا متفاوت با GT-R است. از نظر قدرت خروجی دو خودرو اعداد بسیار نزدیک به هم دارند؛ بهطوری که جدیدترین مدل GT-R دارای قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ نیوتنمتر است. صفر تا صد نیسان تنها ۲.۷ ثانیه و وزن آن ۱۷۸۴ کیلوگرم است. در سمت دیگر آکورا NSX با قدرت ۵۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۵ نیوتنمتری قرار دارد که برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه زمان نیازمند است. آکورا NSX با وجود اینکه موتورهای برقی و باتری اضافه بر نیسان دارد، دارای وزن مناسب ۱۷۲۵ کیلوگرم وزن است.