نسل نخست وانت فول سایز تایتان در سال 2003 توسط نیسان جهت رقابت با پیک آپهای غولپیکر آمریکایی معرفی شد. در این نسل فقط نمونهٔ دو کابین و یک و نیم کابین تایتان تولید شد و نسخهٔ تک کابین آن ساخته نشد. سپس سازندهٔ ژاپنی در نمایشگاه دیترویت 2015 از نسل دوم تایتان پردهبرداری کرد. در ابتدا نسل دوم نیز فقط بهصورت دو کابین ارائه شد اما بهتازگی نیسان برای اولین بار در تاریخ تایتان، نسخهٔ تک کابین آنرا معرفی و به خانوادهٔ نسل دوم آن اضافه کرده است. نسخهٔ تک کابین تایتان برای هر دو مدل استاندارد و XD ارائهشده است.
همانند نمونهٔ دو کابین، تایتان و تایتان XD تک کابین با چند پیشرانه قابل سفارش خواهند بود. موتور پایه از نوع 5 لیتری V8 توربودیزل با 310 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه یک واحد 5.6 لیتری بنزینی V8 با 390 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور نیز قابل سفارش خواهد بود. همچنین در آیندهٔ نزدیک یک نمونهٔ V6 نیز به لیست موتورهای این پیک آپ اضافه خواهد شد.
با توجه به اینکه نسخهٔ تک کابین سبکتر از مدل دو کابین بوده و فضای بارگیری بیشتری دارد، میتواند بارهای کمی بزرگتر و کمی سنگینتر را حمل کند بهگونهای که تایتان XD تک کابین با موتور V8 دیزلی توانایی حمل 1016 کیلوگرم بار و کشش 5733 کیلوگرم بار را دارد. در همین حال XD تک کابین بنزینی ظرفیت حمل بار بیشتری معادل 1319 کیلوگرم دارد درحالیکه ظرفیت کشش آن به 5257 کیلوگرم کاهش میابد.
برای انتقال نیرو به چرخها، مدل دیزل مجهز به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته شده است درحالیکه مدل بنزینی از یک نمونهٔ 7 سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند. هر دو مدل نیز بهصورت 4×2 و 4×4 و در دو سطح S و SV ارائه میگردند.
مدیر برنامهریزی وانتها، SUVها و وسایل نقلیهٔ تجاری نیسان در آمریکای شمالی «Rich Miller» در رابطه با تایتان میگوید:
«هنگامیکه نسخهٔ تک کابین تایتان عرضه گردد به همراه انواع پیشرانهها، انتقال قدرت و سطح تجهیزات، خانوادهٔ تایتان جدید حدود 85 درصد از کل بازار وانتهای سبک را پوشش میدهند. از همه مهمتر تایتان و تایتان XD تک کابین با ویژگیهایی چون بالاترین ظرفیت حمل و کشش بار، برای کسانی ساختهشدهاند که به فضا و ظرفیت بار بیشتری نیاز دارند. همچنین محیطهای کارگاهی و کارگری امروزی به این نوع وانتها نیاز بالایی دارند».