مقایسه نیسان قشقایی و رنو کجار و MG GS

کراس اوورهای بنزینی برای کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند کاربردی هستند گزینه‌ی اول نیست اما برای افرادی که مسافرت‌های زیادی ندارند این گروه از خودروهای کوچک شده و دوستدار خانواده می‌توانند مؤثرترین راه برای داشتن یک 4×4 جذاب باشد.

عموماً یک کراس اوور بنزینی ارزان‌تر از نسخه‌ی دیزلی است اگرچه که GS حاضر در تست نسخه‌ی دیزلی ندارد. ام‌جی GS تنها با پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو در دسترس است اما در برابر پولی که می‌پردازید تجهیزات زیادی به دست می‌آورید. مدل فول آپشن Exclusive با بهای 20995 پوند دارای گیربکس دوکلاچه است.

ما طرفدار پر و پا قرص رنو کجار هستیم. اگرچه که مدل TCe 130 حاضر در این مقایسه در مقایسه با GS توان کمتری دارد اما پکیج قابل‌اعتنا را ارائه می‌کند. شاسی و پیشرانه‌های این خودرو با نیسان قشقایی یکسان است. قشقایی در این مقایسه از پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری توربو استفاده می‌کند.

این سه خودرو 800 پوند اختلاف بها دارند. با این تفاسیر کدام‌یک انتخاب بهتری محسوب می‌شود؟

ظاهر خودرو
در نمای جلو دیدن اینکه GS از ترکیب طراحی دو رقیب دیگر سود برده آسان است. چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی این خودرو بسیار شبیه کجار است درحالی‌که طراحی چراغ‌های روز روشن، خیز کاپوت و جزئیات پلاستیکی سپر به یاد آورنده‌ی قشقایی هستند. نتیجه کلی قابل‌قبول است و شاهد کراس اووری با ظاهر اروپایی هستیم.

شرایط مطلوب
ام‌جی تاریخچه‌ی پروپیمانی دارد اما هم‌اکنون تحت تملک شرکت چینی سایک موتور است. پس از چندی غیبت در بازار انگلستان و بدون وجود مدل‌های زیاد، ام‌جی کاری سخت در برابر رقبای قدرتمند خود و به ویژه ایجاد تصویری ممتاز از خود دارد.

کیفیت
درحالی‌که پلاستیک‌های بکار رفته در کابین GS خوب هستند اما حس لامسه‌ای جالب کابین کجار را ندارد.GS حاضر در تست همچنین بوی چسب را نیز به مشام می‌رساند. حداقل سیستم اطلاعات سرگرمی باعث بهبود فضای کابین شده و نسبت به سایر بخش‌های نه‌چندان قابل‌توجه کابین حس بهتری ایجاد می‌کند.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: رنو کجار

این یک پیروزی متقاعدکننده برای رنو کجار است و اگرچه که پیشرانه TCe 130 نسبتاً قدرتمند ظاهر می‌شود اما در پسِ نسخه‌ی کم‌مصرف 1.5 لیتری dCi قرار دارد. سواری کجار خوب است و بیشتری کاربرد را دارد و از آن طرف بهای آن ارزان‌تر از همه بوده و کم‌هزینه‌ترین سواری را دارد.

رتبه‌ی دوم: نیسان قشقایی

قشقایی هنوز هم رقیبی سفت‌وسخت و قابل‌اعتنا در این کراس است و ظاهری زیبا را به عنوان یک کراس اوور ارائه می‌کند؛ اما در بحث کارایی، کاربردی بودن و تجهیزات از رنو عقب‌تر است. به علاوه بهای آن نسبت به کجار بالاتر بوده و کابینش نیز در مقایسه با پسرعموی خود در سطح پایین‌تری قرار دارد.

رتبه‌ی سوم: ام‌جی GS

یک کراس اوور خوب باید در همه‌ی زمینه‌ها قوی عمل کند و لیست تجهیزات بلندبالا، قابلیت ابتیاع و سرعت برجسته‌ی GS برای پیروزی این خودرو در برابر رقبا کافی نیستند. مشکلات مربوط به کیفیت کابین، راندمان ضعیف و استهلاک زیاد این خودرو باعث تنزل رتبه‌ی GS می‌شوند. شاسی خودرو نیز راحتی و آسایش کمتری نسبت به رقبا دارد. مدل مجهز به گیربکس دستی 1500 پوند ارزان‌تر است اما همین امر نیز نمی‌تواند باعث بهبود جایگاه آن شود.

ام‌جی GS Exclusive DCT

نیسان قشقایی Acenta DIG-T 115

رنو کجار Dynamique Nav TCe 130

 

21345

20210

21320

قیمت مدل تست شده (پوند)

4500/1855/1665

4377/1806/1590

4449/1836/1613

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4 سیلندر خطی، 1490 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1197 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1197 سی‌سی

پیشرانه

164

113

128

قدرت (اسب بخار)

250

190

205

گشتاور (نیوتون متر)

7 سرعته DCT، دیفرانسیل جلو

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

گیربکس

55

55

55

حجم باک سوخت (لیتر)

483/1336

430/1585

527/1620

حجم محفظه بار (لیتر)

1467

1318

1306

وزن خالص (کیلوگرم)

9.2

11.2

10.6

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

180

185

191

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

7.7/5.3/6.2

6.6/5.1/5.6

6.8/4.9/5.6

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

 

همچنین ببینید

وضعیت نیسان جوک در بازار ایران

تقریباً تمام کسانی که اخبار دنیای خودرو را دنبال می کنند “جوک (Juke)” را می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان