برنامه های نیسان برای قشقایی

با توجه به آمار فروش قابل‌توجه نسخه سطح بالای قشقایی تکنا، نیسان درصدد است تا یک نسخه پرمیوم‌‌تر و با ظاهر اسپورتی‌تر از این کراس‌اور کامپکت معرفی کند. این مدل احتمالاً بر اساس کانسپت قشقایی پرمیوم خواهد بود؛ کانسپتی که امسال در ژنو به نمایش گذاشته شده بود.

نیسان در این مدل قشقایی، قصد دارد تا مشتریان سطح نخست خودروهای برجسته‌ای چون ب‌ام‌و X1، آئودی Q3 و مرسدس‌بنز GLA، و همین‌طور مدل آینده ولوو XC40 را تحت‌تأثیر قرار دهد. داریل اسکریوِن (Darryl Scriven)، مدیر طراحی کانسپت در این زمینه به Autocar می‌‌گوید:

این کانسپت به گونه‌ای طراحی شده که ورود آن به مرحله تولید آسان باشد. هم‌اکنون در حال کار بر روی متریال‌های مورد اعتماد، مانند فیبر کربن، چرم ناپا و رنگ‌آمیزی ویژه برای یک نسخه تولیدی هستیم.

همچنین مهندسان نیسان به دنبال به‌کارگیری ۲۰ میلی‌متر عرض بیشتر کانسپت در خودروی تولیدی هستند؛ خودرویی که انتظار می‌رود که از یک کیت بدنه مشابه در کنار یک جلوپنجره V-موشن، ارتفاع پایین‌تر سپرها، گل‌گیرهای برجسته از جنس فیبر کربن و ارتقای چراغ‌های جلو و عقب استفاده کند.

در زمینه رنگ‌آمیزی بدنه، خودروساز می‌تواند سه طیف رنگ مختلف تیره، بینابینی و روشن همراه با الگوهای متمایز ارائه کند؛ چیزی که شرایط رنگ‌آمیزی کانسپت قشقایی پرمیوم را تداعی می‌کند. این در حالی است که در داخل کابین باید انتظار متریال‌های سطح بالا و چرم ناپا را داشته باشیم.

نیسان در ژنو یک نسخه کانسپت مشابه از ایکس-تریل را نیز نمایش داد که در نتیجه، احتمال نسخه «پرمیوم» مشابه برای این شاسی‌بلند متوسط را قوّت می‌بخشد.

در همین حال، نیسان برنامه‌های دیگری را نیز برای قشقایی، به‌ویژه در اروپا درنظر دارد. پس از حمایت مالی جدید بریتانیا از تکنولوژی رانندگی خودکار در وسایل نقلیه، نیسان این شهامت را پیدا کرده تا از برنامه‌هایش برای ارائه یک نسخه نیمه‌خودکار از قشقایی سخن بگوید.

در ماه مارس گذشته، این خودروساز ژاپنی از یک نسخه نیمه‌خودران «پایلوتد درایو» از قشقایی برای بازار اروپا در سال ۲۰۱۷ خبر داده بود که بخشی از تعهد این کمپانی برای ارائه تکنولوژی رانندگی خودکار در مدل‌های اقتصادی به شمار می‌رفت.

قشقایی، اولین مدل نیسان در اروپا و همین‌طور اولین مدل ساخته شده در بریتانیا خواهد بود که مجهز به نسخه مرحله اول سیستم ProPilot با «کنترل حرکت در یک خط» می‌شود. این خودرو به صورت انبوه در کارخانه نیسان در ساندرلند ساخته می‌شود و بازار هدف آن، شامل بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی است.

این سیستم به خودروی نیسان اجازه می‌دهد که به صورت خودکار در شرایط ترافیک سنگین به حرکت خود در یک خط بزرگراه ادامه دهد؛ موضوعی که اولین مرحله در التزام درازمدت نیسان برای معرفی خودروهایی با قابلیت رانندگی خودکار تا سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. پل ویلکوکس (Paul Willcox)، رئیس هیئت مدیره نیسان اروپا در این زمینه می‌گوید:

معرفی تکنولوژی ProPilot یک «تکامل»، و نه «دگرگونی»، در محصولات ما محسوب می‌شود؛ چرا که همین حالا نیز زمینه‌های لازم برای این تکنولوژی در سیستم‌های ایمنی Safety Shield خودروهای‌مان فراهم شده است. هر گونه قانون‌گذاری‌ای که از کاربرد و تجهیز وسایل نقلیه به سیستم رانندگی خودکار حمایت کند، نکته مثبتی برای کشور بریتانیا خواهد بود.

همچنین ببینید

شکار خیابانی نیسان مورانو فیس لیفت

نیسان مورانو با ظاهر به‌روز در راه است. این تصاویر جاسوسی برای اولین بار از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان