به احتمال زیاد طبق گفتههای منابع ارشد کمپانی، نیسان یک سوپرمینی الکتریکی در حد و اندازههای فیستا و یا یک کراس اوور را برای قرار گرفتن در جایگاهی پایینتر از لیف خواهد ساخت.
از زمان معرفی مدل لیف در سال 2010 تاکنون این شرکت بیش از 200 هزار دستگاه از خودروی یاد شده را به فروش رسانده و پیش از این نیز برنامهریزی برای ساخت مدلی نزدیک به لیف را در دستور کار خود داشته است.
ارائهی پروتوتایپ الکتریکی بلیدگلایدر این حدس و گمان را تقویت کرده که قدم بعدی نیسان گسترش تکنولوژی کاملاً الکتریکی در مدلهای تولیدی این خودروساز است.
هرچند،Gareth Dunsmore، مردی که یکی از کلیدیترین افراد در برنامههای خودروهای الکتریکی نیسان در اروپا است به اتواکسپرس گفته که خودروی اسپورت اولویت اصلی برند نیسان نیست.
به جای آن Dunsmore ایدهای روشن از مدلی که چراغ سبز را دریافت خواهد کرد به ما داده است:
ما 5.4 میلیارد دلار در پروژهی خودروهایی چون لیف سرمایهگذاری کردهایم بنابراین نیاز داریم که رضایت طیف زیادی از مشتریان را به دست آوریم. در اروپا این موضوع میتواند به معنی تولید هاچبکی در سگمنت B و در حد و اندازههای فورد فیستا و یا یک کراس اوور باشد.
او اضافه میکند:
اولین افرادی که خودروهای الکتریکی را خریدند افراد پیشرو در این زمینه بودند. موج دوم استفاده از این خودروها توسط سازمانها و ناوگانهای خودرویی مختلف بود و در نهایت خانوادهها که خواستار قیمت مناسب و کاربرد بالا بودند به سمت این خودروها متمایل شدند. لیف این موارد را ارائه کرده و به همین روند ادامه خواهد داد.
نیسان گزینههای مستقیمی برای یک مدل الکتریکی سگمنت B دارد که در تصویر انحصاری ما میتوانید آن را ببینید. این خودروی کوچکتر میتواند خواهر رنو ZOE شود و بهصورت بالقوه از پلتفرم و تکنولوژیهای باتری آن بهره بگیرد.